Måndag

Oj oj oj.
Igår somnade jag för första gången i mitt liv under tiden jag läste en bok. Undrar om det har att göra med min nya livsstil som arbetande småbarnsmamma eller bara det att jag håller på att bli gammal?
Helgen blev bra iaf, avslutades med räkmackor hemma hos mamma och co. Jag och mamma var lite hurtiga och tog en prommis runt hela ställdalen innan vi åt, det var mysigt. Inte igår jag umgicks på tu man hand med min mamma direkt. Eller... jo.. nu är det ju det bokstavligen talat, men ni vet vad jag menar :-)

Att lämna bort sitt barn över en natt är det mest effektiva sättet att inse hur beroende man faktiskt är,jag höll på att bli galen innan han var hemma igen. Bara få pussa och gosa på hans fjuniga lilla huvud.. aaahh. Gör riktigt ont i ett  mammahjärta när man inte kan göra det NU NU NU!
Men nu är han hemma min lilla terrorist iaf :-) river  gardiner, mekar i dataskåpet, äter upp aftonbladet och räkningarna och kladdar ner med mat och välling överallt. MYSIGT :-)
Han är verkligen ingen bebis längre, känns lite konstigt..
Kan sakna dagarna när vi bara låg i sängen hela dagarna, när han kunde somna mitt i en lek och sova sex timmar på min mage.
När han var helnöjd med att få ligga i min famn och titta på mig med stora bruna ögon.

Nufördars ålar han sig ur min famn, ska minsann inte ens ligga ner och äta (han sitter upp och dricker ur flaskan) å det goset jag får är när jag pussar på honom och han drar som en tok i allt hår han kan få tag på på mitt huvud.
Mysigt...

I morgon blir det jobb, sen torsdag, fredag, lördag och söndag.

Inge kyrkis idag iaf, vi är för trötta för det.
Nu lär jag kila och ta en bajsig blöja :-P

Puss

Kommentarer
Postat av: Petra

kul att läsa att han växer och gror :) snart är inte luna bebis heller känns det som. Hon hade dom fina kläderna hon fick av er idag :P så tuff lilla hönan!



hur hade ni det på festen föresten? Luna är för tillfäller tokförkyld och fått sova i bilbarnstolen.. sen skulle ju jag ha hört av mej men det var jag dåligast på.. men nu när hon börjar piggna till så ska vi röra på oss norröver.

puss på er!

2008-11-03 @ 16:45:04
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Petra

Min tur att utmana ;)

2008-11-07 @ 22:56:04
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0