Hemmamamma

Finns ju inget mysigare än att krypa ner i sängen med sin lilla prins när den stora prinsen gått til jobbet.
Helst skulle jag ha dom båda två under täcket såklart, men man kan ju inte alltid få som man vill. Speciellt inte när föräldrapenningen är nästan noll och man behöver mat på bordet ;-)

Jag tänkte berätta lite om min sambo, som fyller år på lördag. Han är ett år yngre än mig, så han fyller 22.

Daniel
Han är en sån som utan att tveka skulle riskera sitt liv för oss. Han sätter mig på piedestal, har han alltid gjort. Han avgudar Noel på ett sätt som jag inte trodde var möjligt.
Han lagar mat, städar, lagar bilen, tvättar bilen, byter blöja, handlar, vet när Noels mat börjar ta slut, undrar om jag berättat för barnvakten att Noel är lite kinkig på kvällarna?
Han håller koll på oss, älskar oss som en man ska älska sin familj.
Han prioriterar oss, han finns för oss.
När jag gråter finns han hela tiden där och säger alla saker jag behöver höra.
Han har sina up´s and down´s, men han pratar alltid med mig så vi tillsammans kan få honom upp igen.
Han kan komma hem en eftermiddag efter jobbet och säga : Älskling, jag tar Noel nu så du kan göra nåt själv ;umgås med nån, träna eller vad som helst.
Innan Noel kom, innan vi visste att det verkligen var en Noel. Då låg jag på sjukhus nån natt. På kvällen flätade Daniel mitt hår för att det inte skulle trassla till sig och för att jag inte kunde göra det själv.
Innan det var vi på riktigt, hade jag sovit hos honom en natt när han skulle upp tidigt och jobba. Klockan var halv sju på morgonen, 20 minusgrader ute och han ställde sig och hjälpte mig att skrapa rutorna på min bil, UTAN VANTAR!
Det är alla dom här små sakerna han fyller min vardag med som gör mitt hjärta så svagt för honom.
På alla sätt, hela tiden, dygnet runt så finns han där för oss.
Han tittar på mig med en blick som gör att jag vet att han alltid kommer finnas för oss, för mig. Att han alltid kommer älska mig på det där galna, barnsliga, ärliga, underbara sättet som bara vi kan älska varann på.

Tack älskling för att du finns och för att vi får vara dina :-)


Nu ska jag och Noel fixa lite, för i morgon ÅKER vi!!!wohoooo


Pussfem dagar innan Noel kom <3

Kommentarer
Postat av: Magnus Kalitzki

Tjena !



Fan vad skoj med Kiden !

ser verkligen stora drag från

daniel eller kanske bara för att han är en

grabb =D.Lycka Till med allt och med noel

lär han inte att klottra bara ;D.

Får hällsa grattis till daniel med !



Mvh/magnus K

2008-06-19 @ 16:36:40
URL: http://www.kalitzki.se
Postat av: Mamma Milla

Daxs att uppdatera =)

2008-06-27 @ 11:48:20
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0