Helt sjukt i Ställberg

Hux flux en onsdagkväll hamnade jag på ett Byalagsmöte i Ställberg, med polis och socialen där på besök.
Det var trevligt, lärde mig en del.

Bland annat att nu jävlar får det vara nog.
Vi har ett jävla ansvar gentemot våra barn, småsyskon, våra vänners barn och småsyskon och så vidare i all oändlighet.
Om vi alltid bara går och blundar för det som händer mitt framför ögonen på oss, om vi aldrig ställer oss upp tillsammans och visar att det här är inte okej, det här är inte samhället som vi minns det
- hur ska vi då slippa hamna på Aftonbladets löpsedel som landets sämsta kommun?
Jag hatar att jag sitter här och vet att det finns hur många som helst som missbrukar, slåss, stjäl, vandaliserar och håller på, men jag gör tamejfan ingenting.
Nu får det vara slut på det.
Våra små byar i vår lilla kommun blir misshandlade av missbrukare, brottslingar och småligister. Och vad gör vi?
Sitter på fagers och gnäller på att det är så jävla mycket knarkare och *slon* överallt.

Jag har iaf bestämt mig för att jag ska dra igång ett jävla liv om det här, var så säkra. Är det nåt jag kan så är det att vara höggljudd.
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
Min lilla prins ska inte bli nån ddum narkoman när han blir stor. Så det så.

URSÄKTA MIN FRANSKA I OVANSTÅENDE INLÄGG
(men ni som läser svär typ lika mycket som jag gör och era barn är så små så dom kan inte läsa och lära sig alla fula ord än :-P )


Idag har jag iaf jobbat, satan.
För alla som inte vet det så FINNS det en second hand affär uppe i Ställberg, med HUR mycket bebis/barn/vuxen kläder som helst. Och prylar, skor.. lite allt möjligt faktiskt.
Där har jag spenderat hela min dag, soterat, vikt, numrerat osv osv osv. från typ halv elva till fem. japp.

Sen va jag iväg på Core vid sju, shit vilken grej. helt mör i hela kroppen.

I morn blire sthlm och tjejerna, så nu hör ni inte från mej på ett tag igen. Ovanligt va?:-P

Pussikram, å här kommer en bild till alla er som såg vår *lyckliga* bild i NA, här är en annan av de *lyckliga* bilderna..

Pussigen
haha

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nettan älskar core!!! =)



Och bra att du gör liv av dej, du kan ju det som sagt! ;) Hitta ett sätt att hjälpa narkomanerna som e öppna för hjälp! =)

2008-09-14 @ 21:14:27
URL: http://nettisen.blogg.se/
Postat av: malin w

SLON..fniss de va längesen ja hörde de ordet... men de ja ville säja var... de är verklien trist att de har blive som de blive däromkring..minns du när vi va små, va skoj vi hade..va mycke de fanns i ställdalen.. kiosken med den där lottmaskinen o massa gott godis, affären, där vi ju alltid hängde, vinter som sommar.. disco uppe i folkets park.. nu...va är de nu...??=O INGENTING,typ... de är synd... för jag saknar ställdalen o om de skulle vara nu, som de va då, skulle jag kunna tänka mej o flytta tillbaks....men aldrig att man vill bo där nu...typ.. puss på dej* (o noel o daniel=P)

2008-09-14 @ 21:46:15
Postat av: Petra

Kan inte annat än att hålla med, saknar Ställdalen som det var när man växte upp. Undrar om det ordnar upp sig. Hoppas! Vad som behövs är ju folk som säger ifrån. Tummen upp för dig =) Nu är det ju snart marken! Kommer upp då med lilltjejen! Ska nog ta mig en titt i ställberg, kanske hittar nått till Luna.



Puss på er!!

2008-09-15 @ 12:28:30
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Petra

japp vi är hemma. ni är så välkomna så =)... vi kan ju höras närmre helgen om vilken dag ni kommer! pussipuss

2008-09-17 @ 10:51:59
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0