LÄÄÄÄNGESEN



... NU är jag på banan igen!!
Noel sitter och tittar på handboll (!) på tv, så jag passar på innan lunch och pulkatime efter det.

Vilken SINNESSJUK vinter vi haft??!! Miljoners ton med snö överallt och typ hundra minusgrader alla mina lediga dagar.. Har jobbat galet mycket och letat hus som en idiot.
Noel fyller alltså två år om mindre än en månad!! Hur gick det här till?? Det var ju en vecka sen jag låg med en blodig och slemmig och.. eh.. nej.. det var ju en vecka sen min underbara prins kom. Levererad av storken. Inget annat.
I alla fall, han har blivit stor, trotsig, pratglad och fortsätter vara lika underbar som han alltid vart.
 Vi sover lite si och så, vi äter lite hur som helst (ketchup på fil och flingor, någon?), vi kramas och busar och bråkar och skriker och är som vilken familj som helst. Förutom att vi är bäst :-)
Jag jobbar mycket, Daniel sliter som ett djur och Noel lattjar med polarna på dagis, det tycker han är toppen!

nu till det väsentliga..

Vi har köpt ett HUS!!!

 En gammal 50-tals villa, helt orenoverad, men i gott skick. Vi börjar redan i sommar med att renovera och startar med att bygga vårt drömkök.
Huset har en stor källare med tvättstuga, torkrum, allrum, två förråd och pannrum. Bottenvåningen består av kök, vardagsrum, matrum och ett litet badrum. Övervåningen är med snedtak, tre sovrum och en toalett. Tomten är stor och uppvuxen med buskar och träd och blommor förhoppningsvis, bara all snö försvinner nån gång.
Vi tänkte börja med att måla utsidan och fräscha upp det första intrycket i största allmänhet, men kom på andra tankar och nu fokuserar vi på köket i första hand i stället. Det är där vi spenderar mest tid och det känns i princip omöjligt att leva utan ett funktionellt kök!

Nu har jag vart duktig och uppdaterat lite, more to come. Har lovat min mamma att bli bättre!!

tjing


Dagens Noelord:  E pappa då?tog pappa vägen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0