Sommar, sommar, sommar

Nu:
...Var det alldeles för längesen jag bloggade
...Skiner solen jättevarmt
....Har Noel två tänder
...Snurrar han utan problem runt från rygg till mage och från mage till rygg.
...Älskar Noel bilar som åker förbi oss på byn



Dopet gick jättebra, blev verkligen så toppen som jag hade önskat. Jag sjöng Prins Noel av Linn Maria Wennberg, en helt fantastisk dopsång!
Det kom massor med folk och Noel fick hur mycket presenter som helst. Bland annat en golfklubba, en batteridriven tågbana och typ världens största plasttraktor. Sen såklart hur mycket andra fina presenter oxå :-)

När dopet var avklarat och vardagen kom över oss igen insåg vi ganska snabbt att det var grejor ÖVERALLT- och alla var Noels. Han måste få ett eget rum att ha sakerna i.
Vi drog och kollade på en trea, eftersom vi bor i en tvåa nu. Trean var fin, men inget för oss och inte speciellt barnvänlig.
SÅ, när vi kom hem drog jag igång världens största projekt; Noel SKA ha ett eget rum.
Vi rev ut alla grejor från vår klädkammare ((Som var fylld till bristningsgränsen med kläder, prylar, kartonger, skräp.))
Det här var på lördagen.
Söndag morgon gick Daniel upp halv åtta och började fixa. Noel den lilla grisen sov till elva och då var mamma och pappa redan i full gång.
Sedan följde två dagar till av målning, slipning, trix och fix.
I korthet rev vi ut alla grejor, inklusive lagerhyllorna som satt där inne. Jag köpte en gammal liten byrå och slipade den, målade den. Daniel målade väggarna och listerna.
Färgerna i Noels rum blev tre vita väggar, en fondvägg i lila/grå/blå och alla lister vita såklart.
Byrån målade jag i samma färg som fondväggen, fast lådorna gjorde jag lite annorlunda;
En låda är lila med vita ränder, en är lila med vita cirklar och en är lila med texten Noel skrivet i skirvstil i silver förhand.
Rummet blev jättefint och Noel sover lika bra där inne som han gjorde hos oss.
Tre dagar tog det oss att fixa värsta drömrummet till vår lilla plutt, lagom för honom tills den dagen han säger själv att han vill ha nåt större.

Han har aldrig sovit i vår säng, han sov i spjälsängen från första natten. Han har sovit 7-8-9 timmar varje natt sen han var sex veckor gammal. vaknar runt 6-7-8 och vill ha mat, då får han det i min säng, bredvid mig, och sen sover vi tillsammans nån timme till.
Han är så duktig min Prins <3

I helgen var vi i Paradiset på jorden, Oskarshamn. Daniels *faster* bor där med sin failj så vi åkte dit och hälsade på och provade deras pool. Den fungerade alldeles utmärkt.
Noel badade och tyckte nog det var ganska skönt, efter en stund :-D
Vi solade, shoppade, badade och umgicks, en toppenhelg!

Nu ska jag käka lite, sen ut i det undeerbara vädret :-)

Puss Puss puss

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har vart i Oskarshamn några gånger, senast i somras faktiskt =) Det är väldigt fint där!

Så han har redan TVÅ bissingar, den lille killen... Tovali har ingen än, men de kommer nog snart =) Ha det så bra, hela familjen.

Kram

2008-08-04 @ 15:08:26
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Petra

Helloo.... jag väntar och väntar. Gå in på bloggvarde.se och kolla vad din blogg är värd. Lite kul! pusspuss

2008-08-06 @ 23:22:27
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej SötNöt! Nu vill jag ha en liten uppdatering om vad som händer i ditt liv ju... Kram

2008-08-19 @ 09:23:57
URL: http://annaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0