Marabou Nonstop Mjölkchoklad-Addicted



HUR kom man på idén att stoppa choklad i choklad?
Och HUR kan man medvetet utsätta oss stackars sockernarkomaner för detta godisets heroin?
Jag tror, på fullt allvar, att alla mina gamla gravidkilon skulle ha vart på solsemester nånstans långt härifrån redan för ett år sedan om inte denna satans uppfinning hade hittat sin väg in i mitt hem, in i min gom och njutningsfullt lagt sig tillrätta som en bilring runt mig.
Hur kan det komma sig att den här sockerchocken lindar sig som bomull kring min hjärna, "bara en till" "Bara den här sista gången"??
Varje gång jag står framför spegeln så lovar jag mig själv först att jag ska sluta helt med allt vad godis heter, men då hoppar min lilla godisdjävul upp och ner på axeln och påminner mig om alla sanslöst goda smaker han vanligtvis lockar ner i min shoppingbag. Då ändrar jag mig, inser att jag naturligtvis inte kan leva utan choklad, ferraribilar och saltlakrits. Men bara på lördagar!!! *lovar framför spegeln*
Redan på måndagen är det kört, när jag efter träningen ska springa in på ica och BARA köpa mjölk. Då sitter han där igen, Maraboulucifer, som en papegoja på axeln. "du har ju faktiskt vart duktig och tränat idag, klart du kan unna dig en liten chokladbit"

BAH!

Hur tar man sig ut ur godishelvetet??Finns det nån stödgrupp??
Det kan väl inte bara vara jag som utsätts för denna djungelvrålssponsrade tortyr?




Mitt namn är Natalie, och jag är godisnarkoman.


Sådär, skönt att ha det ute i det fria.
Om ni nån gång ser mig i färd med att köpa godis, chips, glass, läsk. HINDRA mig. Gör vad som helst, bara jag inte går ut ur den där butiken med ytterligare en bilring runt magen och två kilo mindre i självförtroende och plånbok.

tack



Kommentarer
Postat av: Sofie

hej natalie .. (i kör med andra godisnarkomaner)

2009-09-15 @ 22:30:17
URL: http://sofie2009.blogspot.com/
Postat av: cissiLalia

jag heter Cissi och jag är också godis narkoman :(

2009-09-20 @ 21:24:17
URL: http://cissilalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0