Skolavslutningar

Ja jösses. Idag och i morgon är galna dagar, så jag passar på att skriva lite nu när lilleman sover och jag har det ganska lugnt.
Orkar inte diska. Det får vara till i kväll eller så.

I morse gick jag upp halv åtta i tron att jag hade gott om tid på mig. Lillebror och Rebeccas avslutning börjar ju vid nio.
Vid åtta var jag klar, så jag drog upp rullgardinen så Noel skulle vakna till liv. Det gjorde han med ett glädjetjut för en gångs skull, mycket trevligt :-) Lite variation på det vanliga avgrundsvrålet efter mat när han vaknar.

Kvart över åtta sitter jag och matar honom.. då ringer min kära mor *kommer du snart eller*
ehhhhh?? Va??45 minuter kvar ju??

Nej, det började visst halv nio.
Jag kastade ner min nu sovande prins i vagnen med alla rosor och prylar, sprang upp till kyrkan och satte mig ner en minut i halv, helt slut och genomsvettig.
Underbart!!
Efter lillebror fått sommarlov och jag kutat runt hela kyrkbacken utan att ha hittat rebecca så är det dags för Ida och Viktor att få sommarlov, också dom i kyrkan.
När allt är klart ska jag gå hem, i min nya vita kjol och halterneck linne. Då kommer det ett ISKALLT spöregn. Of course.
Kjolen har små svarta prickar på hela baksidan, efter att mina flipflops sprättit upp regnvatten på den. Frös nästan ihjäl på kuppen oxå.
Men men.
Vad gör man inte för sina hjärtan <3

Hela familjen Ström-Rantamäki dök upp när vi kom hem, åt en brunch tillsammans. Mycket trevligt.

Nu ligger Noel som sagt och sussar, vi väntar på pappsen som snart kommer hem från jobbet, då ska vi göra oss vackra och gå på studentfest, Kusin Madelene tar Studenten!!!!GRATTIS

Senare ikväll ska jag hjälpa till med förberedelser inför i morgon, då är det en ännu större dag, min älskade morbror ska gifta sig med sin underbara Lena <3

Ja, så i morgon bitti så ska jag upp och göra mig själv snygg, sen iväg å hämta Sanna å Viggo å åka med dom upp till Ställberg, där jag ska göra i ordning mamma, Majvor, Sanna och syster i håret.
Sen ska vi på bröllopet halv fyra, lämna Noel vid farmor efter kyrkan och åka ner till Tages på bröllopsfest. MYCKET trevligt :-)

Nej, nu kommer min karl hem snart, dags att få det att se ut som att jag har gjort nån nytta ;-)

haha

Puss å snusk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0